نشریه شماره 1 – کمیته ایرانی نرم افزار های مهندسی (کارگروه بتن)

نشریه شماره 1- کمیته نرم افزار های ایرانی

امروزه نرم افزارهای مهندسی به عنوان یک ابزار کارآمد در ارائه سریع و دقیق خدمات مهندسی، نقش محوری ایفا نموده و لذا پاسخ به نیاز مهندسین در استفاده صحیح از این نرم افزارها ضرورت یافته است.

در راستای پاسخ به این نیاز مهم، امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب تفاهمنامه مشترک و تعامل با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ساماندهی استفاده از نرم افزارهای مهندسی را در دستور کار خود قرار داده است.

دفتر تدوین ضوابط و استانداردهای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مسئول این امر مهم، در ارتباط مستقیم با امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور و به پشتوانه حضور افراد صاحبنظر و مجرب این حوزه، در حال ساختارسازی و عملیاتی نمودن فعالیت های مربوطه می باشد.

از گام های مهم زیرساختی در اجرای این سیاست، تشکیل کمیته ایرانی نرمافزارهای مهندسی است.

ساماندهی استفاده از نرم افزارهای مهندسی، هدف کلان این کمیته بوده و کلیه سیاست ها و برنامه ها بر مبنای این هدف، تنظیم و اجرا می گردد. نحوه اعمال ضوابط آیین نامه ای در روند طراحی نرم افزاری و پاسخگویی به ابهامات جامعه مهندسی در حوزه نرم افزار، ساختار اصلی فعالیت ها را تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است همواره ضوابط آیین نامه ای و مقررات ملی به عنوان سند بالادستی برای این کمیته تلقی می گردد. انتقال دانش افراد صاحبنظر در این حوزه به مهندسین، علی الخصوص طراحان از دیگر اهداف این کمیته بوده که از طریق ارجاع پرسش های مهندسین به کمیته های تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

در این راستا، کارگروه بتن کمیته ایرانی نرم افزارهای مهندسی با هدف پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات نرم افزاری مرتبط با طراحی سازه های بتن آرمه، از مرداد 1399 تشکیل و آغاز به کار نموده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای دانلود رایگان نشریه شماره 1- کمیته ایرانی نرم افزار های مهندسی (کارگروه بتن) بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Concrete Sub Committee Bulletin_No 1_1402-10

© کپی رایت 1398 - عمران زاگرس