ریزش 5 ساختمان در خلازیر؛ ریزش همزمان ساختمان ها، آخرین آمار کشته ها

ریزش 5 ساختمان در خلازیر؛ ریزش همزمان ساختمان ها، آخرین آمار کشته ها

 هنگام تخریب یکی از واحد‌های غیرایمن در محله خلازیر به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد ۵ ساختمان همجوار دچار تخریب شد.

پ لیس تهران اعلام کرده که این حادثه در حین تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز رخ داده و چهارتن از عوامل انتظامی و دو مامور شهرداری در زیر آوار محبوس شده‌اند.

ریزش چند ساختمان درحال ساخت در جنوب تهران سبب حضور عوامل آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس، پلیس و … در محل حادثه شده و تاکنون دست کم چهار نفر از زیرآوار نجات داده شده‌اند.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران  در این‌باره گفت: در ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز حادثه ریزش ساختمان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل گروه‌نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری در محل حادثه واقع در خیابان شکوفه غربی، شهرک احمدیه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که چند ساختمان درحال ساخت در مجاورت یکدیگر قرار داشتند که ناگهان تخریب شدند به طوریکه یکی از ساختمان‌ها به طورکامل ریزش کرده و بخش‌هایی از چند ساختمان نیز ریزش کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه احتمال محبوس شدن در زیرآوار وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه این ساختمان‌ها در حال ساخت بودند، کسی در واحدهای آن‌ها ساکن نبوده است. تاکنون نیز عوامل آتش‌نشانی موفق به نجات دو نفر از زیر آوار شدند که این افراد به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل داده شدند.

به گفته ملکی عملیات آتش‌نشانان و دیگر تیم‌های امدادی در محل ادامه داشته و عوامل انتظامی نیز در اطراف محل وقوع حادثه مستقر هستند و به محض دریافت اخبار تکمیلی نسبت به اعلام آن اقدام خواهد شد.

آموزش مدیریت پروژه آموزش ms project

© کپی رایت 1398 - عمران زاگرس